Saturday, 1 December 2007

Αλλαγή του χώρου της εκδήλωσης για τον Καστοριάδη


Υπενθυμίζουμε ότι την ερχόμενη Παρασκευή, 7 Δεκεμβρίου και ώρα 17:30 διοργανώνουμε συζήτηση για τις προοπτικές του προτάγματος της αυτονομάις στις σύγχρονες κοινωνίες, με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα χρόνων απ' το θάνατο του Καστοριάδη. Στη συζήτηση θα συμμετάσχει κι ο αμερικανός μεταφραστής και συνεργάτης του Καστοριάδη, David Ames Curtis. O D. A. C. θα κάνει μια αρχική εισήγηση όπου θα καταδεικνύει το εσφαλμένο των διάφορων προσπαθειών που έχουν γίνει κατά καιρούς για να αποσυνδεθεί το φιλοσοφικό απ' το πολιτικό έργο του Καστοριάδη, δείχνοντας τη συνοχή του όπως επίσης και τη σημασία και την επικαιρότητά του για την προσπάθεια προώθησης του προτάγματος της αυτονομίας στις μέρες μας. Μετά την εισήγηση, η οποία εξάλλου θα έχει σκοπό να προκαλέσει το διάλογο και όχι να τον υποκαταστήσει, θα ακολουθήσει συζήτηση, η οποία θα αποτελέσει και το κύριο μέρος της εκδήλωσης.
Ενημερώνουμε ότι άλλαξε ο χώρος στον οποίο θα λάβει χώρα η εκδήλωση: δε θα γίνει τελικά στον ΔΣΑ, αλλά στο Παιδαγωγικό Αθηνών (Ναυαρίνου 13α και Χαριλάου Τρικούπη). Η αλλαγή αυτή δεν ήταν επιλογή μας, αλλά αντίθετα μας επεβλήθη, με αρκετά άκομψο τρόπο μάλιστα. Ενώ είχαμε κλείσει, εδώ και πολύ καιρό και ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες, την αίθουσα του ΔΣΑ, ενημερωθήκαμε ξαφνικά ότι πρέπει να ψάξουμε για κάποιον άλλο χώρο, επειδή την ίδια ώρα και στην ίδια αίθουσα αποφάσισε να έρθει να μιλήσει ο υπότροπος της Ε.Ε. για θέματα περιβάλλοντος και πρώην βουλευτής της ΝΔ, Στ. Δήμας. Ως γνωστόν, αν είσαι Δήμας, μπορείς να κάνεις ό,τι θες. Έτσι, όσο κι αν διαμαρτυρηθήκαμε, δε βγάλαμε άκρη κι αναγκαστήκαμε να αναζητήσουμε κάποιον άλλο χώρο. Ευτυχώς, τελικά, βρήκαμε την αίθουσα του Παιδαγωγικού.
Λέμε "ευτυχώς", διότι όλη αυτή η ιστορία μας επέπτρεψε να διαπιστώσουμε το εξής: αν δεν ανήκει κανείς σε ένα λόμπυ ή σε μια γραφειοκρατική ομάδα οποιουδήποτε είδους (κομματική νεολαία, φοιτητική παράταξη, αριστερή οργάνωση, αναρχικός Χώρος κ.λπ.), είναι σχεδόν αδύνατο να κλείσει μια αίθουσα σε κάποιο από τα κεντρικά πανεπιστήμια του κέντρου της Αθήνας (με εξαίρεση το αμφιθέατρο Γκίνη). Δε χρειάζεται φυσικά να επιμείνουμε στο τι σημαίνει κάτι τέτοιο για την ακαδημαϊκή ελευθερία. Πρόκειται για χαρακτηριστικό παράδειγμα γραφειοκρατικοποίησης του δημόσιου χώρου: η αγορά, ο χώρος ελεύθερης διακίνησης των ιδεών, όταν δεν αποτελεί ιδιοκτησία των δημαγωγών και των ΜΜΕ, κυριαρχείται από τις γραφειοκρατίες (κρατικές και ανεπίσημες).

15 comments:

Anonymous said...

Τα πήρα στο κρανίο, μόλις διάβασα το λόγο που άλλαξε ο χώρος της εκδήλωσης!Αλλά τι περιμένεις,δεξιούρα ο πρόεδρος του δικηγορικού συλόγου.Ελπίζω να το πληροφορηθεί ο κόσμος που είχε σκοπό να έρθει.Τελευταία εβδομάδα να ακυρώνουν την εκδήλωση!Απαράδεκτο!

Anonymous said...

Kala 17:30 to balate!? Na min mporei dil. kapoios pou ergazetai na erthei? Alla bebaia nomizo exei na kanei (pera apo pithana praktika zitimata) kai me tin antilipsi sas opote gia esas pou na sas mpoun tetoia zitimata...

Telos panton tha to prospathiso kai mono gia ton curtis...

Enas

imaginaire radical said...

Δεν ξέρω τι έχεις στο νου σου και για ποια "αντίληψή μας" μιλάς. Το βάλαμε πεντέμιση επειδή θα πρέπει να παραδώσουμε το αμφιθέατρο στις 9. Τι ώρα να το βάζαμε υπό αυτό το δεδομένο;; Και το βάλαμε Παρασκευή αντί για Σάββατο, επειδή ο ΔΣΑ δεν είχε άλλη μέρα διαθέσιμη. Μην πετάει ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του εδώ μέσα, γιατί δε θα συννενοηθούμε ποτέ.

Νίκος

imaginaire radical said...

Α, να πω επίσης, το ξέχασα, ότι ο ΔΣΑ δε μας το άλλαξε την τελευταία βδομάδα, αλλά λίγο πιο πριν. Όπως και να χει πάντως το πρόβλημα παραμένει, γιατί, εκτός των άλλων, εμείς είχαμε ήδη βγάλει αφίσες, φλάιερς κλπ. Α ρε Παξινέ.. Που ναι οι εποχές που ταν ο Βαγγέλης ο Γιαννόπουλος στο Σύλλογο =)

Ν

Anonymous said...

oti prin apo ola kai (dystyxos) eimaste ergazomenoi. Den prokeitai epomenos gia zitima atomikis i ideologikis epilogis...

Ayto.

Ok pantos an kai de thymamai na exete kanei alli ekdilosi (toulaxiston prosfata) fantazomai tha symfoneite pos i epilogi mias kakis oras i meras mporei na "kapsei" kai tin kalyteri ekdilosi.

Elpizo bebaia pos tha einai poly kalyteri apo ekeini tou nosotros...

Enas

imaginaire radical said...

Καλά, συμφωνώ απόλυτα. Γι' αυτό σου πα ότι κι εμείς δεν το επιλέξαμε το ωράριο. Θέλαμε μάλιστα, όταν μας είπαν απ' τον ΔΣΑ ότι πρέπει να βρούμε άλλη αίθουσα, να την μετακινήσουμε για Σάββατο, ώστε να μαστε πιο άνετα χρονικώς, αλλά είχε βγάλει τα εισητήρια ήδη ο Κέρτις και θα ήταν μπλέξιμο.

Εξάλλου δεν υπάρχει θέμα: αν δούμε ότι τελικά πάει καλά η εκδήλωση, ξανακάνουμε κι άλλες ανάλογες, οργανωμένες καλύτερα κάθε φορά.

Για το Νοσότρος δεν μπορώ να έχω άποψη, καθώς, για εντελώς ιδιάζοντες λόγους, δεν πήγα. Από περιχομένικής ή από οργανωτικής απόψεως ήταν που λες ότι δεν πήγε καλά;

Ν

Κώστας said...

Δε συμμερίζομαι την άποψη ότι η εκδήλωση στο nosotros ήταν μάπα. Σίγουρα οι διαλέξεις ήταν εισαγωγικού χαρακτήρα, κ η δεύτερη διάλεξη ήταν κατ'εμέ υπερφορτωμένη καθώς επιχείρησε να αναφερθεί σχεδόν σε όλες τις πτυχές της σκέψης του Καστοριάδη. Ο διάλογος που ακολούθησε όμως είχε κάποιο ενδιαφέρον, σίγουρα πιο επίκαιρος κ λιγότερο 'ακαδημαϊκός/θεωρητικός' από αυτούς που έγιναν πριν λίγο καιρό στο κέντρο ερευνών.

Anonymous said...

Den eipa oti itan "mapa", alla opos les kai esy kosta eidika i deyteri itan entelos akadimaiki. Kai organotika bebaia to na exeis 2+ ores eisigisi gia na peis kai mono tin apopsi sou epi tou thematos (kai olon ton parametron tou!) to brisko problimatiko. Protimo pio poly na ginetai dialogos...

Ostoso sti sizitisi den emeina giati eprepe na fygo...

Telos panton, tha peraso tin paraskeyi alla mallon kapos argotera.

Enas

Νίκος (ΑήΒ) said...

Χωρίς να ξέρω, όπως είπα και πιο πάνω, τι έγινε στο Νοσότρος, θέλω να κάνω μια παρατήρηση, με αφορμή το σχόλιο του Κώστα. Λες εκεί, Κώστα, ότι οι εισηγήσεις στο Κέντρο Ερευνών ήταν πιο "θεωρητικές/ακαδημαϊκές". Συμφωνώ και αντιλαμβάνομαι πλήρως τι εννοείς (μπορώ να φανταστώ περίπου και το στυλ της συζήτησης στο Νοσότρος, θα ήταν πιο "κινηματικό"). Διαφωνώ όμως στην ταύτιση που κάνεις -αν δεν είναι απλώς στα πλαίσια του σχήματος λόγου- του θεωρητικού με το ακαδημαϊκό. Άλλο πράμα το ένα άλλο το άλλο. Ακαδημαϊκό είναι κάτι όταν απλώς αναμασάει ιδέες και περιορίζεται σε μια ξερή παρουσίαση. Το λέω αυτό διότι κι ο Κέρτις, απ' όσο ξέρω, θα αναφερθεί και σε φιλοσοφικά ζητήματα. Μην τσουβαλιαστεί αμέσως η συζήτηση ως "ακαδημαϊκή". Ακριβώς εδώ είναι όλο το ζήτημα: να αποακαδημαϊκοποιήσουμε τη θεωρία. (Το σχόλιο έχει γενική ισχύ. Απλώς αφορμή πήρα απ' τη φράση του Κώστα).

Κώστας said...

Νίκο έχεις δίκιο στη διευκρίνηση που κάνεις κ με βρίσκεις απόλυτως σύμφωνο. Δεν αντιλαμβάνομαι το 'ακαδημαϊκό' κ το 'θεωρητικό' ως ταυτόσημα κ όντως ήταν παραπλανητικός ο τρόπος που έθεσα παραπάνω την άποψη μου.

Anonymous said...

πιστεύω ότι η εκδήλωση στο νοσοτρος εου περιοδικού contact και το τριήμερο στο κέντρ ερευνών και συγκρίσιμες και όχι. όχι γιατι στο τριήμερο ακριβώς υπήρχε το χρονικό περιθώριο και η πληθώρα ομιλητών να αναδειχθούν πιο ενδελεχώς περισσότερες πτυχές του έργου του καστοριάδη(άσχετα αν θεώρησαν οι οργανωτές την πρώτη μέρα να μας πουν πόσο γαμάτος που ήταν ο καστοριάδης και τι σπουδαίος έλλην διανοητής που ήταν και ότι ήταν φίλοι του) ενώ στην εκδήλωση στο νοσοτρος είχες μόλις ένα βράδυ και δύο ομιλητές. πάντως για τις δοσμένες συνθήκες πιστεύω ότι οι εισηγήσεις ήταν και περιεκτικές και κατατοπιστικές(αν και όντως κουραστικές σε έναν βαθμό) και πιάναν τους βασικούς άξονες του έργου του ΚΚ(πολιτική, επανάσταση, ψυαχανάλυση, κριτική στον μαρξισμό, αυτονομία).επίσης θεωρώ θετικό ότι έγινε αναφορά στην ιστορική διαδρομή και έργο του κύκλου του άγι στίνα. και ο διάλογος που ακολούθησε ήταν σχετικά αξιόλογος με εξαίρεση κάποια ευτράπελα. αυτό που θεωρώ πιο θετικό από όλα ήταν η (σχετικά) μεγάλη προσέλευση του κόσμου και η συστασή του. όχι οι γνωστοί του α/α/α χώρου και από όλες τις ηλικίες. σίγουρα υποδηλώνει κάποιου είδους ενδιαφέρον. αυτό που έκανε ακαδημαίκό το τριήμερο δεν ήταν τόσο η διοργάνωση αλλά περισσότερο ο κόσμος που προσήλθε, που (προσωπικά εκτιμώντας) ήταν άσχετος με την πολιτική. προσωπικά πιστεύω πάντως το ότι γίνεται δημόσια για τον καστοριάδη μόνο ως θετικό μπορεί να αποτιμηθεί στη συγκυρία που βρισκόμαστε. μακάρι και η εκδήλωση των αήβ να πάει καλά και να προκύψει και ουσιαστικός διάλογος.

ιάσων από α.κ. αθ.

ΑλφαΚαπαΒήτα said...

Σας το άλλαξαν τελευταία στιγμή και είχατε βγάλει αφίσες; Γκαντεμιά...

Εμάς να δεις Νίκο που για να μας δώσουν την αίθουσα του πανεπιστημίου στην τελευταία εκδήλωση έπρεπε να τους το υπενθυμίζουμε κάθε μέρα.
Anyway θα τα πούμε κι απο κοντά ούτως ή άλλως.

υ.γ. έκανε η α.κ. εκδήλωση σχετικά με τον Καστοριάδη;

mandos_Ultimatum said...

το περιοδικό contact που βγαίνει από άτομα της ακ(το τελευταίο τεύχος περιέχει μια συνέντευξη του κ.κ. που είχε δώσει τη δεκαετία του 90 σε έλληνες ανρχικούς)

ιάσων

mandos_Ultimatum said...

το περιοδικό contact τη διοργάωσε που βγαίνει από άτομα της ακ(το τελευταίο τεύχος περιέχει μια συνέντευξη του κ.κ. που είχε δώσει τη δεκαετία του 90 σε έλληνες ανρχικούς)

ιάσων

Anonymous said...

Υπάρχει πουθενά στο internet η συνέντευξη που λες ή το περιοδικό;Αν όχι, μήπως μπορείς να την περάσεις αν την έχεις;