tag:blogger.com,1999:blog-8341589355747495597.post3245685846358317007..comments2024-01-05T07:54:28.161+02:00Comments on ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ή ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ: Κάτω ο πουριτανισμόςΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ή ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑhttp://www.blogger.com/profile/15690215720147642047noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-8341589355747495597.post-81842152933708877172007-05-28T04:17:00.000+03:002007-05-28T04:17:00.000+03:00Προς Κορνήλιο Μέγα ερώτημα, θα σε παρέπεμπα στον Μ...Προς Κορνήλιο <BR/>Μέγα ερώτημα, θα σε παρέπεμπα στον Μέγαν Ανατολικόν, όπου ο Εμπειρίκος το αποδίδει υπέροχα το όλο ζήτημα. <BR/>Αν η ερωτική απελευθέρωση νοείται ως σπάσιμο των σεξουαλικών ταμπού, τότε θα πρέπει καταρχήν να ξεπεραστεί η θεμελιώδης αδυναμία η οποία, κατά τους ψυχαναλυτές, κάνει τους ανθρώπους να μη μπορούν να επιθυμήσουν -ερωτικά- αυτόν που αγαπούν και να αγαπήσουν αυτόν που επιθυμούν. Αυτή η αδυναμία εμποδίζει τη συμφιλίωσή μας με τη σεξουαλικότητα, καθώς την μυστικοποιεί και τη συγκαλύπτει, δημιουργώντας ένα εντελώς ψεύτικο ιδεώδες περί έρωτα και αγάπης το οποίο βασίζεται είτε στην απώθηση της σεξουαλικότητας, είτε στην απώθηση των καθεαυτό συναισθημάτων.Αν δεν αρθεί ο διαχωρισμός μεταξύ αισθησιακού και τρυφερού (ξεκαθαρίζω: όταν λέω περί κατάργησης του διαχωρισμού εννοώ ότι πρέπει να κατακτηθεί η ικανότητα να τον υπερβαίνουμε, ότι πρέπει δηλαδή να μην μας κυριαρχεί ως ταμπού κι όχι ότι πρέπει να μην κάνουμε, αν προκύψει, "απλό", μη επενδεδυμένο με αισθήματα βαθύτερα, σεξ) δε μπορούμε να αντιμετωπίσουμε κατά τρόπο αυτόνομο το πρόβλημα του Άλλου. Αν δεν τον δούμε, πάνω στη στιγμή της καύλας και της έκστασης ως άτομο με το οποίο κατά κάποιον τρόπο «συνεργαζόμαστε», για να φτάσουμε στην ηδονή, τότε μόνο ως αντικείμενο ή εργαλείο άντλησης ηδονής μπορούμε να τον δούμε. Μόνο αν μπορούμε να διασπούμε τον εγκλεισμό στον οποίο μας βυθίζει η έκσταση της ηδονής μπορούμε να επιτύχουμε αυτό που ο Εμπειρίκος αποκαλεί «φιλερωτικότητα» κι «ερωτική αλληλεγγύη». Νομίζω ότι η ηδονή της καύλας τείνει κατά κάποιον τρόπο προς τον αυτισμό και τον σολιψισμό –ως προσπάθεια επιστροφής στην πρωταρχική κατάσταση (με την καστοριαδική έννοια του όρου)-, πράγμα που μας το δείχνει πολύ καθαρά ο Sade, όπως επίσης φυσικά κι οι αυνανιστικές φαντασιώσεις, κατά τις οποίες ο άλλος βρίσκεται υπό την απόλυτη κυριαρχία μας. Αν δεν αναγνωρίσουμε τον Άλλο ως ερωτικό σύντροφο κι όχι ως αντικειμενικό φραγμό που μας χωρίζει απ’ την ηδονή μας (όπως συμβαίνει στον Sade –κι ο Pasolini το έχει πιάσει κάπως αυτό, όταν βάζει τον Δούκα, στο Salo, να φωνάζει απελπισμένος, την ώρα που τον κατουρά στο πρόσωπο μια κοπελίτσα, «το κακό στον έρωτα είναι ότι χρειάζεται πάντοτε κι έναν συνεργάτη»), νομίζω πως παραμένουμε υπό ένα καθεστώς ερωτικής ετερονομίας. Πρέπει να παραδεχτούμε ότι ο Άλλος είναι άνοιγμα –εν προκειμένω στην ηδονή και σε ό,τι αυτή σηματοδοτεί για εμάς- και όχι φραγμός (ή κόλαση, όπως έλεγε ο Sartre). Νομίζω πως γι’ αυτό ο Εμπειρίκος κάνει τόσο σφοδρή κριτική στον Sade. Εξάλλου, η κατάκτηση της φιλερωτικότητας χτυπά στη ρίζα του κάθε μορφή σεξισμού –το λέω για τον κύριο ανώνυμο παραπάνω, που μας παραπονέθηκε. Ελπίζω να είναι κάπως σαφές αυτό που έγραψα.<BR/><BR/>Νίκοςimaginaire radicalhttps://www.blogger.com/profile/07641361026165088758noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8341589355747495597.post-85341477244512967552007-05-28T03:08:00.000+03:002007-05-28T03:08:00.000+03:00Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάλυση σας (καθώς με βρίσκει ...Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάλυση σας (καθώς με βρίσκει σύμφωνο σε αρκετά σημεία) όπως και η κριτικη σe "φεμινιστριες" τύπου Andrea Dworkin και Valerie Solanas.<BR/><BR/>Μια απορία μονο.Μπορείτε να μου διευκρινήσετε το πως ο διαχωρισμός του αισθησιακού μέρους του έρωτα από το συναισθηματικό του συμπλήρωμά αποτελούν εμπόδιο προς την σεξουαλική απελευθερωση; <BR/><BR/>Ευχαριστω<BR/><BR/>Κορνηλιος Φον ΖαχερAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8341589355747495597.post-37178325808672285192007-05-28T02:02:00.000+03:002007-05-28T02:02:00.000+03:00Να υποθέσω ότι ο κύριος που προσέθεσε το link για ...Να υποθέσω ότι ο κύριος που προσέθεσε το link για το κείμενο της Dworkin είστε εσείς που μας ραπίσατε με το προηγούμενο ποστ σας; Θα μας ενδιέφεραν ειλικρινώς οι απόψεις βάσει των οποίων μας χτυπάτε. Εξάλλου εκφράσαμε δημοσίως τη μετάνοιά μας -εσείς δε φιλοτιμείσθε ούτε δυο αράδες να μας γράψετε; Τόσο για τον πούτσο μας έχετε πια; Ειλικρινά μας λυπεί η ιδέα που έχετε για εμάς. Πως περιμένετε να συνεχίσουμε το έργο μας, με τι κουράγιο και διάθεση, αν μας φέρεστε τόσο άσχημα; Είστε πολύ κακός άνθρωπος.<BR/> <BR/>Νίκοςimaginaire radicalhttps://www.blogger.com/profile/07641361026165088758noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8341589355747495597.post-47409335746098384692007-05-27T13:22:00.000+03:002007-05-27T13:22:00.000+03:00http://www.terminal119.gr/show.php?id=336http://www.terminal119.gr/show.php?id=336Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8341589355747495597.post-40680260827642178202007-05-26T22:56:00.000+03:002007-05-26T22:56:00.000+03:00Προσθέτω, επί τη ευκαιρία, το link ενός κειμένου π...Προσθέτω, επί τη ευκαιρία, το link ενός κειμένου που βρήκα τυχαία και είναι σχετικό με το θέμα μας: <BR/><BR/>http://www.akyro.net/?cat=8<BR/><BR/>Νίκος (ΑήΒ)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8341589355747495597.post-55249673651831139492007-05-24T01:05:00.000+03:002007-05-24T01:05:00.000+03:00Για να μας το λέτε εσείς, κάτι παραπάνω θα ξέρετε....Για να μας το λέτε εσείς, κάτι παραπάνω θα ξέρετε. Δεν είναι ανάγκη πάντως να μας δείρετε, για να πείτε την άποψή σας -εκτός κι αν διαφωνείτε και μ'αυτό, οπότε πάμε πάσο.<BR/><BR/>Νίκοςimaginaire radicalhttps://www.blogger.com/profile/07641361026165088758noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8341589355747495597.post-17978514731675813322007-05-23T23:59:00.000+03:002007-05-23T23:59:00.000+03:00Αν απο το κειμενο της Andrea Dworkin, "Γιατί η πορ...Αν απο το κειμενο της Andrea Dworkin, "Γιατί η πορνογραφία αφορά τις φεμινίστριες" καταλάβατε οτι τα επιχειρήματα κατα της πορνογραφιας στεκουν μόνο σε "ταινίες σαδομαζοχιστικού και ακραία φαλλοκρατικού χαρακτήρα", τοτε είστε αξιοι της μοιρας σαςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8341589355747495597.post-33241075851775716102007-05-11T16:41:00.000+03:002007-05-11T16:41:00.000+03:00Βλ. και το παρακάτω κείμενο του Θανάση Τριαρίδη: h...Βλ. και το παρακάτω κείμενο του Θανάση Τριαρίδη: http://www.triaridis.gr/keimena/keimD019.htm<BR/><BR/>(ευχαριστούμε το Διονύση για την επισήμανσή του)<BR/><BR/><BR/><BR/>ΑήΒAnonymousnoreply@blogger.com